tik-tok instagram youtube radio
godło uczelnia liderów
wcag
Menu Dostępności (CTRL+U)

Wersja kontrastowa:

Alt + Z

Treść strony:

Alt + X

Nawigacja strony:

Alt + C

Mapa Witryny:

Alt + V

21 Mar 2024

Studenci na Konferencji w Lubaniu!

We wtorek, 19 marca 2024 roku, Koło Badań i Inicjatyw Społecznych oraz grupa studentów drugiego roku psychologii uczestniczyły w konferencji psychologów i pedagogów powiatu lubańskiego na zaproszenie dr. Piotra Karpińskiego, wykładowcy KANS. Byli jedynymi przedstawicieli środowiska studenckiego, co stanowiło dla nich niesamowitą okazję na poznanie ich przyszłego środowiska zawodowego. Przed samą konferencją mieli okazję zobaczyć gabinety poradni mieszczącej się przy ulicy Łokietka 2 w Lubaniu.

Tematem konferencji były "Zaburzenia zachowania i emocjonalne dzieci i młodzieży jako konsekwencje edukacji zdalnej i ograniczeń okresu Covid-19". Prelegentami byli specjaliści w swojej dziedzinie oraz autorzy wielu prac naukowych.

Jako pierwsza wystąpiła znana w całym województwie doktor Natasza Hałduń, psychiatra dziecięca i kierownik oddziału dziennego dla dzieci i młodzieży w Zgorzelcu. Zaprezentowała ona statystyczne ujęcie liczby dzieci, które w latach 2019-2023 szukały pomocy w poradni w Sieniawce, a wśród których najczęściej diagnozowane były zaburzenia adaptacyjne. Opowiadała także o powstawaniu Poradni w Zgorzelcu w 2021 roku, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie. Zaprezentowała także martwiące statystyki wzrastającej ilości pacjentów depresyjnych na oddziałach zamkniętych.

Magister Przemysław Mielewski opowiedział o skali problemu prób samobójczych wśród osób młodocianych, z perspektywy praktyka. Szeroko omówił także czynniki ryzyka zachowań suicydalnych, a także bezpośrednie powody, motywy, skutki i profilaktykę.

Pani magister Karolina Michalik zaprezentowała temat nauki zdalnej, nauczania indywidualnego, domowego oraz szkoły w Chmurze. Zauważyła, że indywidualizacja nauki istotnie zmniejsza u dzieci stres, zwiększa ilość wolnego czasu, ale ogranicza poziom socjalizacji. Doszła także do wniosku, że im więcej dzieci uczy się w Chmurze, tym więcej z nich trafia do poradni psychologiczno-pedagogicznych.

W trakcie dyskusji pojawiły się dywagacje na temat roli i odpowiedzialności ponoszonej przez psychologów szkolnych, o niechęci rodziców do farmakoterapii oraz wagi środowiska rówieśniczego w samodzielnym radzeniu sobie z problemami. Studenci wysłuchali też wymiany doświadczeń pomiędzy obecnymi na spotkaniu pedagogami na temat tego, czy edukacja zdalna stanowi dobre rozwiązanie długoterminowe czy jedynie tymczasowe.

Powrót wstecz