Wersja kontrastowa:
Alt + Z
Treść strony:
Alt + X
Nawigacja strony:
Alt + C
Mapa Witryny:
Alt + V
08 Mar 2024
Dnia 6 marca 2024 roku odbyły się inspirujące warsztaty dla Uniwersytetu Dziecięcego KANS. Przyjrzyjmy się bliżej, co działo się podczas tych niezwykłych zajęć.
1. Akademia Kulinarna "Mali Kucharze" „Kuchenne laboratorium”.
W ramach Akademii Kulinarnej „Mali Kucharze” uczestnicy Uniwersytetu Dziecięcego KANS zgłębiali tajniki zdrowego odżywiania w Pracowni Dietetyki Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych. Dzieci wspólnie z Panią Katarzyną Grzegorzewską oraz Beatą Lewandowską poznawały podstawowe grupy produktów spożywczych, tworzyły talerze zdrowego żywienia oraz opowiadały o znaczeniu różnych pokarmów dla utrzymania optymalnego zdrowia przez długie lata.
Niespodzianką podczas zajęć, była możliwość samodzielnego przygotowania owocowych koktajli, kreowania smaków, dobierania proporcji poszczególnych składników oraz wspólna degustacja przygotowanych przez Dzieci napojów.
„Mali Odkrywcy” wiedzą, że ZDROWE ODŻYWIANIE to ZDROWA PRZYSZŁOŚĆ!
2. „Czarny smok”, „Słodka tęcza” – zajęcia z chemii.
W ramach Uniwersytetu Dziecięcego na Wydziale Nauk Medycznych i Technicznych KANS odbyły się zajęcia z chemii, podczas których uczniowie klas 4 szkoły podstawowej mieli okazję zgłębić tajniki tej nauki oraz poznać zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowni chemicznej.
Tematyka Zajęć:
1.Zasady BHP w Pracowni Chemicznej.
2.Wykonanie doświadczeń: Słona lub Słodka Tęcza.
3.Samodzielne przygotowanie Flubera/Slima.
Zasady BHP w Pracowni Chemicznej:
Podczas pierwszej części zajęć uczniowie zostali zapoznani z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowni chemicznej. W ramach tego zagadnienia omówiono m.in.:
Doświadczenia: Słona lub Słodka Tęcza:
Po zapoznaniu się z zasadami bezpieczeństwa uczniowie przystąpili do wykonania doświadczeń praktycznych. Jednym z nich było eksperymentowanie z tęczą -wykorzystując różnice w gęstościach roztworów. Uczestnicy zostali podzieleni na grupy, które pod opieką prowadzących przygotowywały odpowiednie roztwory i obserwowały powstawanie barwnej tęczy.
Przygotowanie Flubera/Slima:
Kolejnym interesującym etapem zajęć było samodzielne przygotowanie flubera/slima. Uczniowie mieli okazję eksperymentować z różnymi proporcjami składników oraz dodatkami, aby uzyskać oczekiwany efekt w postaci elastycznego, lepkiego materiału. Podczas tego etapu podkreślano znaczenie precyzyjnego odmierzania składników oraz zachowania czystości i porządku w laboratorium.
Zajęcia z chemii na Uniwersytecie Dziecięcym na Wydziale Nauk Medycznych i Technicznych KANS było angażujące i pełne praktycznych doświadczeń. Uczniowie nie tylko zdobyli wiedzę teoretyczną, ale także mieli okazję wykorzystać ją w praktyce, co z pewnością przyczyniło się do wzbogacenia ich zainteresowań naukowych oraz umiejętności eksperymentalnych.
Doświadczenia zostały przygotowane przez prowadzących:
1. Dziekan WNMiT, dr inż. Karolinę Semeriak-Sieclę
2. mgr inż. Sylwię Jagiełło
3. Tomasza Kotyłę - studenta 3 roku ETI
GALERIA ZDJĘĆ!